Przejdź do treści głównej

Zasady obsługi interesantów w PINB Gryfino

Zasady obsługi interesantów w PINB Gryfino

ZASADY OBSŁUGI INTERESANTÓW W POWIATOWYM INSPEKTORACIE
NADZORU BUDOWLANEGO W GRYFINIE
ZASADY SKŁADANIA PODAŃ
Podania (przez co należy rozumieć: skargi, wnioski, zawiadomienia i ich uzupełnienia oraz
wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) wnosi się na piśmie:

  • osobiście w sekretariacie w godzinach pracy Inspektoratu: poniedziałek w godz. 8.00 do
    18.00; wtorek – piątek w godz. 8.00 do 15.00;
  • listownie na adres PINB w Gryfinie, ul. Łużycka 55, 74-100 Gryfino
    Podania utrwalone w postaci elektronicznej wnosi się:
  • za pośrednictwem portalu ePUAP na adres /pinbwgryfinie/SkrytkaESP
  • na adres do e-Doręczeń – AE:PL-26350-23737-RRJEI-27
    Uwaga – wnioski:
  • Zawiadomienie o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych (PB-12)
  • Zawiadomienie o zakończeniu budowy domu jednorodzinnego (PB-16a)
  • Zawiadomienie o zakończeniu budowy (PB-16)
  • Wniosek o pozwolenie na użytkowanie – przed zakończeniem budowy (PB-17a)
  • Wniosek o pozwolenie na użytkowanie (PB-17)
  • Wniosek o uproszczoną legalizację (PB-15)
  • Wniosek o legalizację (PB-19)
  • Uzupełnienie wniosków
    można wygenerować za pośrednictwem portalu eBudownictwo i przesłać przez ePUAP lub pobrać ze
    strony: Wzory wniosków, zgłoszeń i zawiadomień | Główny Urząd Nadzoru Budowlanego
    (gunb.gov.pl) wypełnić i złożyć osobiście lub listownie.
  • Wniosek o kontrolę samowoli budowlanej lub stanu technicznego obiektu budowlanego
    można pobrać z naszej strony www.pinbgryfino.pl w zakładce DRUKI, wypełnić i złożyć osobiście
    lub listownie.
    UWAGI:
  • PODANIA (DOKUMENTY) PRZYJMOWANE SĄ BEZ WERYFIKACJI – WERYFIKACJA
    DOKUMENTÓW PROWADZONA JEST PRZEZ PRACOWNIKÓW PROWADZĄCYCH
    POSTĘPOWANIA WYJAŚNIAJĄCE I ADMINISTRACYJNE.
  • ZGODNIE Z ART. 63 § 1 KODEKSU POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO,
    PODANIA WNIESIONE NA ADRES POCZTY ELEKTRONICZNEJ (e-mail)
    POZOSTAWIA SIĘ BEZ ROZPOZNANIA.
  • ZGODNIE Z ART. 64 § 1 KODEKSU POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO, JEŻELI
    W PODANIU NIE WSKAZANO ADRESU WNOSZĄCEGO I NIE MA MOŻLIWOŚCI
    USTALENIA TEGO ADRESU NA PODSTAWIE POSIADANYCH DANYCH, PODANIE
    POZOSTAWIA SIĘ BEZ ROZPOZNANIA.
    ZASADY PRZYJMOWANIA INTERESANTÓW / STRON POSTĘPOWANIA
    UWAGI OGÓLNE:
    ORGAN NADZORU BUDOWLANEGO JEST ORGANEM KONTROLNYM W ZAKRESIE
    PROWADZENIA ROBÓT BUDOWLANYCH ORAZ UTRZYMANIA OBIEKTÓW
    BUDOWLANYCH. ORGAN NIE PROWADZI PORADNICTWA PRAWNEGO: KONSULTACJI,
    PORAD PRAWNYCH, WYKŁADNI PRZEPISÓW PRAWA BUDOWLANEGO Z MOCĄ
    POWSZECHNIE OBOWIĄZUJĄCĄ.
    W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH PRZYSZŁYCH ZAMIERZEŃ BUDOWLANYCH, W
    ZAKRESIE WYMOGU PROWADZENIA ROBÓT BUDOWLANYCH NA PODSTAWIE DECYZJI
    O POZWOLENIU NA BUDOWĘ CZY ZGŁOSZENIE, INWESTOR POWINIEN ZWRÓCIĆ SIĘ
    DO ORGANU ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEJ, CZYLI STAROSTY
    GRYFIŃSKIEGO.
    Organ nadzoru budowlanego przyjmuje interesantów w zakresie skarg i wniosków dotyczących
    wykonywania zadań i jego organizacji oraz strony uczestniczące w prowadzonych postępowaniach w
    zakresie wglądu do akt i złożenia wyjaśnień.
    Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Gryfinie, mgr inż. arch. Patrycjusz Szewczyk,
    przyjmuje interesantów w poniedziałki w godzinach 11:00-13:30, po wcześniejszym umówieniu
    wizyty (nr telefonu: 91 415 02 13).
    Zgodnie z art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego, strony mają prawo wglądu w akta
    sprawy. Strony postępowania mogą zapoznać się z aktami, złożyć osobiście wyjaśnienia w
    prowadzonych postępowaniach administracyjnych po wcześniejszym umówieniu wizyty i podaniu
    znaku sprawy (nr telefonu: 91 415 02 13) w dniach:
  • poniedziałek w godzinach: 8:00 do 17:30
  • wtorek, czwartek i piątek w godzinach: 8:00 do 15:00.
    Środy stanowią dzień pracy wewnętrznej i pracownicy merytoryczni tj. inspektorzy prowadzący
    sprawy nie przyjmują interesantów.
    UWAGI:
  • Osoby nieumówione na wizytę nie będą przyjmowane.
  • Podczas umawiania wizyt należy podać cel wizyty, numer sprawy oraz numer telefonu
    kontaktowego.